IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Финтех стартъпът Checkout.com вече е с оценка от 40 млрд. долара

Компанията наскоро е продала акции за 1 млрд. долара

20:20 | 12.01.22 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Hollie Adams/Bloomberg</em></p>

Снимка: Hollie Adams/Bloomberg

Checkout.com не беше набрала пари от външни инвеститори до 2019 г. Днес компанията е един от най-високо оценените стартъпи в света, пише Wall Street Journal.

Базираната в Лондон фирма за обработка на дигитални разплащания твърди, че е набрала 1 млрд. долара чрез скорошна продажба на акции, коментират източници, запознати с въпроса. Това я оценява на 40 млрд. долара. Сред новите инвеститори са Franklin Templeton и Qatar Investment Authority. Включили са се и стари инвеститори като Insight Partners и Tiger Global Management.

От първия кръг за набиране на капитал през 2019 г. оценката на Checkout.com е нараснала 20 пъти, а сега надхвърля тази на Instacart и на редица други стартъпи.

Checkout.com прехвърля пари между купувачи и онлайн търговци – бизнес, който преживя бим по време на коронавирусната пандемия. Обемът на обработените от компанията разплащания се утрои през 2020 и през 2021 г., обяви главният изпълнителен директор Гийом Пуза. Клиенти като Netflix и Klarna Bank спечелиха от по-голямото търсене на техните услуги.

През последните месеци обаче онлайн продажбите забавиха темпа си на растеж предвид разхлабването на ограниченията, свързани с пандемията, и завръщането на хората във физическите магазини.

Глобалният растеж на онлайн търговията се очаква да спадне до 18% през 2022 г. от 20% през 2021 г., твърди компанията за пазарни проучвания MoffettNathanson. По този начин той ще се върне към темповете, с които се движеше през 2019 г.

Това, заедно с по-голямото отдръпване от технологичните акции от страна на инвеститорите, допринесе за разпродажба на книжата на публично търгувани конкуренти като Adyen и PayPal Holdings.

„Неоспоримо е, че има много волатилност на пазара“, коментира Пуза. „Има краткосрочни фактори. Всичко, което правим в Checkout е в дългосрочен план“.

Инвеститорите в стартъпи могат да се нуждаят от време, за да се адаптират към промените в това как се оценяват технологичните компании на публичните пазари, твърди Девън Перек, управляващ директор на Insight Partners и член на борда на Checkout.com. Но скорошните пазарни корекции бяха кратки, коментира той. Според него Checkout.com все още може да грабне пазарен дял от традиционните банки и компании, обработващи разплащания.

Checkout.com планира да използва по-голямата част от новия капитал за експанзия в Съединените щати.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:33 | 13.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още